2020. április 29., szerda

Technika 04.30.

Ma még egy kicsit a széllel foglalkozunk:

Szélzsák


MI A SZÉL?  A levegő  közel vízszintes irányú áramlásása, mozgása.


Így beszél a szélről Gergő a Kincskereső kisködmönben:

"Nekem nem volt egyéb mulatságom, mint hallgatni a szelek üvöltözését. A szelek nagyon oda voltak szokva a padlásunkra, s én már a szavukról megismertem,  melyik az északi, melyik a déli, melyik fúj a Dunáról, melyik a Tiszáról. Álmatlan éjszakákon sokat elhallgattam, mikor összevesztek a széltestvérek a malomház padlásán, és harsogva, zúgva kergették egymást ki s be a szellőlyukakon."


Emlékszel honnan kapják a szelek a nevüket?  
Arról az égtájról, amerről fújnak. Tehát a történetben szereplő északi szél észak felől fúj hozzánk hideg levegőt, míg a déli szél dél felől hozza a meleg levegőt! Nyíllal jelöljük.

Itt  láthatod Magyarország széltérképét:      SZÉLTÉRKÉP

A szelet jellemzi az irányán kívül  az erőssége is.

Rakd sorba a szeleket az erősségük szerint!      SZELEK SORBARENDEZÉSE

Láttam egy érdekes videót a szél erejéről:      A SZÉL EREJE

A szerkezet, amely használja a szél erejét:     SZÉLERŐMŰ

Ismerős a következő cím?     Tavaszi szél

A bölcs szólások közmondások sokszor használják a szelet. Miről is van szó?
SZÉL - SZÓLÁSOK

Remélem sok mindenre emlékeztél és sok mindent jól megtanultál a szélről!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése