2020. május 21., csütörtök

Olvasás 05.21.

Kincskereső kisködmön: Puli

Ma újabb történettel ismerkedünk meg Gergő életéből. Egy nagyobb ugrás után iskolai élményeiről olvashatunk.

Az iskolába Malvika íratta be. Ennek a fejezetnek az elején szót ejt az író a kis Cötkényről, aki az első padtársa volt Gergőnek.


Szómagyarázat:

Tótágast állni = kézenállás

felcihelődött= nehézkesen felkelt valahonnan



Szövege:  

Kattints a PULI címre!    PULI

Miután megismerkedtél a történettel, nyisd ki az olvasás füzetedet, írd fel a címet, majd egész mondatokkal válaszolj a kérdésekre! (Csak a válaszokat írd le!)

1.      Miért volt Gergő magányos az iskolában a gyerekek között? Említs néhány okot!

2.      Magányában haragudott Cintulára, és irigyelte is őt. Miért? 

3.  Magányában rengeteget tanult. Miért?

4.  Szerinted mit kellett volna tennie magányossága ellen? 

5. Hogyan ragadt rá Gergőre a puli név? 

6. Mi lett a gyerekek állandó csúfolódásának a következménye? 

7. Csak Messzi Gyurka - aki most is törődött Gergővel, - vette észre, hogy valami nincs rendben. Mit eszelt ki az öreg csősz gyávaság ellen az ócska juhászkalappal? 

8. Tulajdonképpen hogyan segített a kalap? Milyen változásokat hozott Gergő életében a kalap? 

9. Mi a véleményed Gyurka bácsiról?

Füzeted képét várom május 25-ig! 

Köszönöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése